Wednesday 31 October 2018

Apa yang Anda Perlu Tahu Sebelum Aplikasi Teknik Nabi

APA YANG ANDA PERLU TAHU SEBELUM APLIKASI TEKNIK NABI

Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah, Allah masih lagi beri peluang untuk kita bernafas pada hari ini. Tentu ada yang baru sahaja menjadi guru, baru sahaja menjadi ibu bapa dan baru sahaja mengenal Teknik Nabi.

Mungkin tuan puan pernah mendengar, membaca pengalaman aplikasi Teknik Nabi atau pernah mengikuti bengkel Teknik Nabi.

Sebelum memulakan langkah pertama, pasak dalam minda beberapa perkara ini.

1. Kita mengaplikasikan Teknik Nabi kerana Allah, bukan kerana perkara lain. Buang jauh-jauh perasaan dan tujuan lain.

2. Kita mengaplikasikan Teknik Nabi kerana ia adalah sunnah Nabi. Bukan kerana ia sunnah kawan-kawan atau ikut trend. Atau kerana disuruh oleh orang atasan.

3. Kita mengaplikasikan Teknik Nabi, bukan kerana mahukan keajaiban hasil dan result. Tidak sedikit yang mula mengaplikasikan kerana terpesona dengan testimoni dan hasil yang orang lain dapat capai. Sedangkan orang lain ada sebahagiannya mempunyai unleverage advantage, iaitu kelebihan yang tidak boleh ditandingi. Unik.

4. Jadilah diri sendiri. Ubah diri untuk mengikuti sunnah Nabi dengan kelajuan kita sendiri. Tiada sesiapa yang boleh menjadi orang lain.

5. Sunnah Nabi adalah untuk semua orang, sebagai rahmatan lil alamin. Namun, umat mungkin tidak mampu ikut semua. Ikutlah sungguh-sungguh sunnah Nabi kerana pada akhir zaman, untuk berpegang kepada sunnah Nabi adalah satu kerja besar. Teknik Nabi adalah untuk semua, namun kita boleh memilih pintu mana untuk kita masuki.

6. Kajian Teknik Nabi adalah hasil kajian setahun diikuti eksperimen selama setahun dan masih dieksperimenkan dari semasa ke semasa. Pustaka testimoni yang banyak memungkinkan ia dilihat autentik dan absolute truth. Sebenarnya, ia bukanlah absolute truth,  tetapi ia kebenaran yang dibuktikan secara empirikal melalui data eksperimen. 

Seperti kajian tafsir atau kajian hadith lain, ia tidak semestinya benar.

Dalam istilah agamawan, dalil yang benar tidak bermakna istidlal juga benar.

Kami mengharapkan data dan kajian yang dilakukan adalah benar berdasarkan testimoni positif dan maklumbalas menakjubkan yang kami terima. Wallahu a'lam.

Begitulah.

Baik. Sekarang, sudah boleh mula aplikasikan!

No comments:

Post a Comment